Sunday 31 August 2014

throwback practical...

اسسالاموالايكوم 
hujan renyai membasah bumi...
kebosanan melanda diri..
scroll kembali gambar-gambar yang mengimbau memori..
bagai terpanggil untuk mengapdate blog ini....


cehhhwahhhh kahkahhh ada bakat nie....
ok hari ini nak trowbackkk some memories mase praktikan dlu..
pahit ...manisss...suka ..duka...wahhh macam2 lagi akan ku sematkan menjadi kenangan yang terindah yang xdapat aku lupakan..segala pengalaman akan ku semadikan dalam ingatan ini..cehhhh...
okkk...since aku praktikal kat tempat goverment so i got the elaun..!!!hahah xbyk tapi cukup la utk rewards my selff...huhhhh..
PEJABAT KEMENTERIAN PELANCONGAN DAN KEBUDAYAAN MALAYSIA NEGERI PAHANG
ok siap boldkan lg tu...
egat lagi first day praktikal dala hujan...
bayangkan jauh dari mak ayah...huaa cmne nak g kije...
tiktok tiktok tiktok..jam dan menunjukkan pkul 7 .50 dan aku masih berdiri di perhentian bus dan masih tidak tahu hala tuju...xthu nak mntak tolong sapa xthu nak kol sape...
sedih..takot..excited semua bercampur baur....arghhhh xnak ada perasaan ini dah...
aku fikir nak nangis jew time tu..!!! cengeng kan..!! hahahah
nasib la aku tak keseorangan time tu...ada peneman sejati..!!huaaa
tpy member aku praktikal kat tmpat lain....
ok kami amik inisiatif utk kol teksi pdahal office dekat jerp...tpy disebabkan hujan terpaksa naik teksi ...
melayang rm15 henggit..!!xsampai 1km kott....
sampai jew kat office aku tengok budak praktikal lain dah sampai... lagi la berdebar dah la aku xkenal sesape...!!! argghhhhh tapi alhamdulilah kami menjadi SAHABAT yang rapat dan kongsi suka duka bersama..
then kami pon daftar diri pas tu kami diberikan department masing2...
kalau praktikal kat sini dia ad 4 department :
#pelesenan
#homestay dan kursus
#acara
#admin
firstt sekali aku ditempatkan di bahagian admin....wahhhh pishanggggg weyyyhhhhh
sebab bahagian admin nie xd kije sangat..!! just update fail ... cutting paper...jaga phone(masa nie la aku berangan ala ala operator gitu)kahkahh...haa tu jew..???? bosann k bosann sebulan lebih buat bende yang sama..
thenn aku ditukarkan ke unit acara ok..time nie sangat la boosaann jugak sebab masa nie xd acara langsung!!! sebab hujan then kuantan dilanda banjir.... so semua acara dibatalkan sangat sedihh aku masa tu...nangisss... tapi aku ad join satu event.. nanti akan ku update di lain entry...
seterusnya aku ditukarkan ke unit pelesenan....wahhhhh disini lah bermula ny keseteressannn yang berganda
banyak gila kije weyyy..!!! update fail yang menimbun entah bila akan habis,,,buat surat untuk rating..then pergi rating hotel(part nie paling best) semak segala examtion..jaga kaunter huhhh macam2 sangat stressssss!!!
then last part bru dapat relexss....
unit homestay dan kursus...sngat lah best dapat handle seminar n dapat berjalan ke serata tempat..!!!!tggu entry seterusnya ok.....
ehhh magrib dahhh mandi dlu....

xoxo eyqin_ali

No comments :

Post a Comment