Monday 1 September 2014

#throwbackk praktikal #unit acara DAN unit homestay/kursus

اسسالامواليكوم 

okeyss seperti yang dijanjikan aku nak cerita pasal event yang aku join masa aku praktikal kan..ok the only one event yang aku join adalah KAYUHAN AMBANG TAHUN BARU SEMPERNA TAHUN MELAWAT MALAYSIA 2014


event nie semperna tahun baru dan tahun melawat malaysia dulu...masa nie kami sambut di Mentakab. event nie untuk orang mentakab dan kwasan sekitarnya...aku nak cite ap erkk..??? blurrr sekejap...hehehheh
ok event nie just cycling arount Mertakab dan Termerloh. started from petronas mertakab pusing bandar Termerloh then patah balik semula ke Mertakab. aku sebagai urusetia just rekod pendaftaran ..ramai jugaklah yang join around 100 to 200 jugak la...pihak kementerian juga berkoleberasi dengan persatuan berbasikal Pahang..udahh la dengar aku berceloteh meh layan gambo...

zaman ketembamman...(skang lagi tembam kot!!)

ok inilah gambo urusetia yang cute miut..!!! dari kiri aku,syamim,nabila,kak syira then halim


gambo2 abg sado cycling xdpat nak msokkan xtaw la save kat mne...huhuhu



#unit homestay/kursus

ermm ap aku buat erk masa duk kat unit homestay nie..!!ermmmm jengjeengjeng... ok masa kat unit homestay aku kene kol semua homestay yang ada kat kat Pahang yg berdaftar dgn kementerian untuk dapatkan statistik kedatangan pelancong...ok...boley tahan..senang jew..!! yg susah ny part kursus ...huaaaaa i think more than 5 kursus dah yang aku join ...huhh...sangat penat dan menguji kesabaran.SEBELUM SEMASA DAN SELEPAS kursus semua kena perfect..sebulum kursus kena prepare surat follow up semua peserta byangkan klau ada 100 lbih org peserta semua sekali kne kol..mati ooooo ..tpy itulah yg terjadi dan alhandulilah aku masih hidup..hahahah..tpy best sebab after kursus dapat jalan2..macam2 pengalaman aku dapat..antra yang aku xboley lupa sekali pengalaman masa di Kuala Lipis..masa tu kami minum ptg after kursus di Hotel berkenaan..tbe2 ada sorang mat salleh i cant remember where he comes from..dy dengan seorang anak lelaki dia kene ragut. then duet semua hilang.so diorg mintak tolong dgn pihak hotel utk tdow 1 malam..then pihak hotel kata bilik semua penuh..ok...then dy pon keluar dry hotel tersebut..semasa LAN slah seorg urusetia yg join kursus tu jalan2 dia pon terserempak dgn mat salleh tu kene kejar dgn org india. mybe dy nak mintak tolong tpy org tu x pham then terus kejar..Lan dengan baik hatinya tumpangkan Mat salleh tu kat bilik dia.(sebab dy takot tidow sorang)kikiki xmau marah2..lalalalalaa... macam2 yang jadi..huh apa2 pon setiap tempat ada cerita tersendiri..rasa penat bekerja balik tengah2 malam. then sok ny kne kerja...macam2 pengalaman yang bagi aku semua ny manis utk dikenang..hehheh






jom layannnnn gambar2 masa praktikal.!!!!

sory 1 gambo sengett!!! kahkahhh



xoxo eyqin_ali




No comments :

Post a Comment